Aceasta tipologie tinde sa fie rece si foarte uscata, are flexibilitate foarte buna, uneori excesiva la tinerete si se poate rani usor, dar cu timpul, fara practica, poate deveni foarte rigida. Este si motivul pentru care i se recomanda sa isi mentina coloana vertebrala flexibila.

Fiind o tipologie agitata mental, Vata are nevoie de cultivare a stabilitatii, de conectare cu corpul, evitand a sta prea mult in minte, fara a se grabi.

Corpul lor trebuie incalzit bine, imbunatatind circulatia sanguina si articulatiile. In mod clar, asanele (posturile yoga) trebuie sa tinteasca planseul pelvian si zona colonului, sediul Vata Dosha.

La fel si tintirea, detensionarea zonei lombare, bazinului si articulatia sacro iliaca.
Cu certitudine se recomanda o practica calma si asezata, fara prea multa miscare (Vinyasa sau Ashtanga), cat mai degraba o practica traditionala, meditativa si care sa interiorizeze cat mai mult, contrabalansand agitatia mentala specifica tipologiei Vata.

Posturile sezand sunt cele recomandate, mai ales daca duc la repaos si calm in zona abdominala. Rasucirile coloanei, cum este cazul la Ardha Matsyendrasana, postura din poza, adauga un plus de valoare, intrucat elimina vata din sistemul nervos, dar numai atat timp cat respiratia nu se blocheaza in plamani, intrucat atunci Vata creste exponential.

Gasesti aici un curs complet de Ayurveda aplicata in practica yoga si tot ce ai nevoie ca baza de cunoastere!

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

© 2021 Purna - Yoga | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Centrul UPGRADE

Follow us: