pozitie yin yoga

Un stil destul de nou ca ╚Öi practic─â, dar foarte valoros, Yin Yoga p─âtrunde rapid ├«n preferin╚Ťele practican╚Ťilor ├«ncep─âtori sau avansa╚Ťi, mai ales a celor care doresc sau inten╚Ťioneaz─â o practic─â calm─â ╚Öi lini╚Ötit─â.

Precum yin-ul ╚Öi yang-ul din binecunoscuta ├«mpletire a energiilor din simbolul Taoist/Daoist, totul este menit a fi ├«n echilibru, pentru o func╚Ťionare optim─â, mai ales atunci c├ónd via╚Ťa noastr─â curge pe repede-├«nainte ╚Öi totul se deruleaz─â mai intens dec├ót ne-am dori.

De unde provine Yin Yoga?

Cel care este considerat fondator al acestui stil, Paulie Zink, a adus aceast─â practic─â ├«n Occident undeva la sf├ór╚Öitul anilor 70, iar mai apoi, munca sa a fost continuat─â de c─âtre Paul Grilley ╚Öi Sarah Powers. Inten╚Ťia original─â a coincis cu preg─âtirea corpului pentru lungile perioade de medita╚Ťie, pe l├ónga o flexibilitate m─ârit─â, optim─â, a corpului.

├Än tradi╚Ťia chinez─â se spune c─â alungirea ligamentelor cu 1 cm, poate prelungi via╚Ťa cu 10 ani, ├«n s─ân─âtate, iar ac╚Ťionarea asupra meridianelor energetice ce str─âbat corpul subtil uman, purific─â emo╚Ťional, ├«ncarc─â energetic, regenereaz─â ╚Öi optimizeaz─â func╚Ťionarea organelor.

Ce este și de ce sa practici Yin Yoga?

Consider├ónd practicile dinamice ca Vinyasa, Ashtanga sau chiar Hatha Yoga ├«n anumite abord─âri, Yin Yoga vine s─â completeze perfect prin pasivitate, ├«n care posturile st├ónd sau inverse, sunt p─âstrate pentru lungi perioade de timp ├«n raport cu cele c├óteva respira╚Ťii ale posturilor considerate yang ca ╚Öi practic─â.

├Än cartea sa ÔÇô Teorii despre sistemul chakrelor, Dr. Hiroshi Motoyama men╚Ťioneaz─â cercet─âri ╚Ötiin╚Ťifice legate de existen╚Ťa meridianelor energetice sau nadis-uri, cum sunt cunoscute ├«n tradi╚Ťia yoga ╚Öi corelarea direct─â ├«ntre flexibilitate, s─ân─âtate ╚Öi regenerarea articula╚Ťiilor, cu p─âstrarea posturilor yoga pe timp ├«ndelungat.

Dup─â aproximativ 4-5 minute, timp ├«n care articula╚Ťiile sunt ÔÇśÔÇÖstresateÔÇÖÔÇÖ ├«ntr-un mod lejer ╚Öi f─âr─â a trece de limita suportabilit─â╚Ťii, ├«n zona respectiv─â se produce mai mult acid hialuronic, colagen, iar articula╚Ťia este uns─â cu lichid sinovial din bel╚Öug, aduc├ónd astfel regenerarea.

├Äntocmai precum activitatea intens─â dintr-o sal─â de fitness, face ca mu╚Öchii s─â se rup─â la nivel de fibre, iar refacerea lor face ca masa muscular─â s─â creasc─â, tot astfel, ╚Ťesuturile dure, ligamente, tendoane sau fascii, sunt ÔÇśÔÇÖzdren╚ŤuiteÔÇÖÔÇÖ prin stresarea static─â ╚Öi pe timp ├«ndelungat, produc├ónd ├«n timp, alungirea lor ╚Öi m─ârind astfel flexibilitatea practicantului.

Acela╚Öi timp ├«ndelungat de practic─â, f─âr─â grab─â, face ca energia s─â circule sau s─â fie captat─â prin meridianele energetice, produc├ónd efecte la nivel emo╚Ťional, mental sau fizic, pe l├óng─â cel energetic. Observa╚Ťiile ╚Ötiin╚Ťifice au subliniat necesitatea unei men╚Ťineri de minim 4-5 minute a stresului, pentru a produce efectele men╚Ťionate anterior.

├Äntruc├ót este o practic─â meditativ─â, aceasta afecteaz─â ├«ntr-un sens pozitiv, at├ót corpul fizic, c├ót ╚Öi mintea. Cel mai probabil, p─âstrarea ├«ndelungat─â a posturii, va produce disconfort ╚Öi jen─â ├«n articula╚Ťii, ├«ns─â o practic─â cu focus pe respira╚Ťie con╚Ötient─â ├«n zonele tensionate, poate genera relaxare ╚Öi spa╚Ťiu interior. La nivel subcon╚Ötient, aceasta s-ar putea traduce cu o abilitate sporit─â de a face fa╚Ť─â situa╚Ťiilor de via╚Ť─â delicate, grele, model├ónd puterea personal─â de a trece cu bine ╚Öi cu r─âbdare prin ele.

Efecte ale practicii Yin Yoga:

  • Inducerea st─ârii de calm ╚Öi reducerea stresului
  • ├Ämbun─ât─â╚Ťirea flexibilit─â╚Ťii
  • Lubrifierea articula╚Ťiilor ╚Öi regenerarea acestora
  • Energizarea con╚Ötient─â a anumitor p─âr╚Ťi ale corpului
  • ├Ämbun─ât─â╚Ťirea, acumularea energetic─â pe meridian, cu efecte directe pe s─ân─âtatea organelor, calitatea emo╚Ťiilor tr─âite
  • Relaxarea musculaturii tensionate ╚Öi accesul la ╚Ťesuturile profunde: ligamente, tendoane, fascii
  • ├Ämbun─ât─â╚Ťirea capacit─â╚Ťii de concentrare a min╚Ťii
  • Cultivarea r─âbd─ârii ╚Öi a tenacit─â╚Ťii
  • Abordarea meditativ─â a posturilor pe lungi perioade de timp, modific─â creierul la nivelul cortexului, reduc├ónd efectele stresului prin sc─âderea cortizolului, cunoscut ca ╚Öi hormonul stresului.

Când practicăm Yin Yoga?

Nu exist─â un timp perfect pentru practica Yin Yoga, ├«ns─â putem s─â avem un mic ÔÇśÔÇÖdic╚ŤionarÔÇÖÔÇÖ tehnic ca ╚Öi recomandare:

  • Diminea╚Ťa devreme c├ónd corpul este mai rigid ╚Öi ne dorim o elasticizare a acestuia
  • Atunci c├ónd sim╚Ťim musculatura tensionat─â ├«n anumite zone ale corpului ╚Öi avem dureri
  • Seara, ├«nainte de culcare, pentru a scoate tensiunile accumulate peste zi ╚Öi a ne preg─âti pentru un somn bun ╚Öi de calitate
  • C├ónd suntem prea activi ╚Öi stresa╚Ťi, agita╚Ťi ╚Öi se impune calmul ╚Öi lini╚Ötea
  • Pe durata ciclului menstrual, atunci c├ónd efortul fizic intens nu este recomandat
  • Vara c├ónd este foarte cald ╚Öi efectul de r─âcorire a practicii Yin Yoga este mai mult dec├ót binevenit
  • ├Änainte de a face un efort fizic intens sau o practic─â yang

Timpul dintre practici

O sesiune Yin Yoga poate sau nu s─â aib─â pauze ├«ntre posturi, cel mai ades, acestea curg├ónd una dup─â cealalt─â, f─âr─â pauz─â. Cu toate acestea, atunci c├ónd este necesar, se poate introduce o pauz─â de rea╚Öezare a corpului, pe care o putem aborda meditativ, simplu, ├«n Yoga Asana sau cu alte cuvinte, Postura copilului, sau dup─â caz, putem s─â ne mi╚Öc─âm u╚Öor, pentru a dezmor╚Ťi articula╚Ťiile.

Totul se petrece însă cu luare aminte, focalizare și pe cât posibil interiorizare.

Cum sa stau nemișcat în posturi?

Intrarea progresiv─â, sau mai degrab─â abordarea progresiv─â a posturilor este esen╚Ťial─â, ├«ntruc├ót corpul reac╚Ťioneaz─â rapid atunci c├ónd vine vorba despre limite. Odat─â ajun╚Öi la ceea ce consider─âm a fi limit─â, tot ceea ce avem de f─âcut este s─â ne relax─âm ╚Öi s─â r─âm├ónem nemi╚Öca╚Ťi.

Cel mai probabil, ne vor apare g├ónduri, tot felul de urgen╚Ťe imaginare, senza╚Ťii nepl─âcute, dar cu toate acestea, este important s─â r─âm├ónem ├«n nemi╚Öcare ╚Öi c├ót mai relaxa╚Ťi. Cu respira╚Ťia lini╚Ötit─â ╚Öi fluid─â, cu mintea asupra corpului, treptat apare o senza╚Ťie de detensionare ce duce dup─â scurt timp, la o ad├óncire a posturii ╚Öi dep─â╚Öirea limitelor personale.

Cu toate acestea, ├«n cazul ├«n care avem dureri ╚Öi sim╚Ťim c─â am dep─â╚Öit limita disconfortului u╚Öor, ne putem retrage u╚Öor din postur─â, men╚Ťin├ónd-o totu╚Öi la o limit─â acceptabil─â pentru momentul ├«n care ne afl─âm.

├Äntruc├ót sarcina musculaturii este aceea de a proteja articula╚Ťiile, orice mi╚Öcare angajeaz─â musculatura, f─âc├ónd ca efectele s─â se mute din ╚Ťesuturile profunde, c─âtre mu╚Öchi, elimin├ónd ╚Ťinta practicii yin yoga.

Odat─â cu mi╚Öcarea fizic─â, respira╚Ťia se modific─â ╚Öi prin aceasta, se pierde ╚Öi calmul acesteia. ├Än cazul ├«n care corpul r─âm├óne lini╚Ötit, respira╚Ťia devine la r├óndul s─âu lini╚Ötit─â, induc├ónd min╚Ťii o stare de calm. Triada corp-respira╚Ťie-minte, poate fi influen╚Ťat─â prin urmare, de oricare dintre acestea, cu efecte pe celelalte dou─â.

Orice meditator știe sau experimentează direct pauza dintre inspir și expir, găsind mai multă liniște și focus între două gânduri.

├Än tradi╚Ťia buddhist─â, medita╚Ťia Vipassana pune accent pe urm─ârirea respira╚Ťiei, a min╚Ťii ╚Öi a senza╚Ťiilor corpului ╚Öi fiecare g├ónd nou ap─ârut, poate fi asociat cu ideea unui nor care umbre╚Öte temporar Soarele, f─âr─â a-l afecta. Tocmai de aceea, ├«n abordarea meditativ─â a posturilor, g├«ndurile ap─ârute pot fi tratate cu lejeritate, ╚Öi considerate ca fiind impermanente.

Singura lege neschimbat─â ├«n acest Univers este chiar aceasta a impermanen╚Ťei, iar Buddha a subliniat-o ca fiind motivul unei senin─ât─â╚Ťi cultivate con╚Ötient, aduc─âtoare de echilibru interior ╚Öi pace a sufletului ╚Öi min╚Ťii.

pozitie yogapozitie yogapozitie yoga

pozitie yin yoga

Finalul unei sesiuni de Yin Yoga

Ca orice practică yoga, cea Yin presupune la final, o perioadă de relaxare și practic de conștientizare a efectelor cumulate de-a lungul sesiunii.

Atunci c├ónd practica se desf─â╚Öoar─â ├«ntr-un cadru organizat, instructorul va ghida o medita╚Ťie de relaxare, direc╚Ťion├ónd aten╚Ťia practicantului pe diferite zone corporale, emo╚Ťii sau pur ╚Öi simplu, va l─âsa practican╚Ťii s─â se bucure de momentele respective ╚Öi s─â exploreze spa╚Ťiul interior.

Practica acasa 

Dac─â te afli la ├«nceputul drumului ├«n practica yoga, cel mai probabil ar fi util─â ghidarea, ├«ndrumarea competent─â ╚Öi experien╚Ťa unui instructor de yoga, pentru cel pu╚Ťin c├óteva luni, pentru ca mai apoi, dup─â ce am deprins deja ritmul, tehnica ╚Öi felul practicii, s─â putem aborda f─âr─â probleme prin practic─â individual─â. Pe 26 ianuarie 2021, incepem timp de 7 saptamani o noua serie a Cursului YIN Yoga, destinat atat incepatorilor cat si avansatilor, deci daca te pasioneaza aceasta practica si nu stii de unde sa incepi, atunci este pentru tine.

Precau╚Ťii ╚Öi considerente utile

Ca orice practica yoga, ╚Öi cea Yin are particularit─â╚Ťile sale. C├óteva dintre ele le reg─âsim mai jos:

  • Se poate practica dup─â minim 2 ore de la ultima mas─â, preferabil c├ót mai u╚Öoar─â
  • ├Äntruc├ót se lucreaz─â cu energii ╚Öi focus pe meridian ├«n majoritatea ╚Öedin╚Ťelor, este de dorit ├«mbr─âc─âmintea lejer─â, care s─â permit─â mi╚Öcarea. Pe c├ót posibil s─â fie din bumbac, m─âtase sau l├ón─â, pentru a nu bloca energetic
  • Se pot folosi blocuri, p─âturi, bolstere sau orice altceva este de ajutor
  • Pe c├ót posibil se practic─â ├«n spa╚Ťii ├«nchise, nu ├«n natur─â, astfel ├«nc├ót podeaua s─â fie dreapt─â, s─â nu ne deranjeze insectele, soarele, v├óntul, iar temperatura ambiental─â s─â fie una pl─âcut─â
  • Corpul trebuie cur─â╚Ťat ├«naintea practicii, un du╚Ö fiind suficient ca s─â elimine transpira╚Ťia sau praful
  • ├Än cazul ├«n care exist─â probleme de natur─â medical─â, avizul unui medic este necesar; orice opera╚Ťie, disfunc╚Ťie, hiper sau hipo tensiune arterial─â, put├ónd pune ├«n pericol s─ân─âtatea noastr─â

Care este diferen╚Ťa ├«ntre o practic─â Yin ╚Öi o practic─â Yang?

Yin

Yang

. Pasiv─â

. Dinamic─â

. Musculatur─â relaxat─â

. Musculatur─â angajat─â ├«n men╚Ťinerea posturii

. Postura men╚Ťinut─â ├«ntre 3 ╚Öi 20 minute

. Postura men╚Ťinut─â ├«ntre 3 ╚Öi 10 respira╚Ťii

. Efect de răcorire și de relaxare

. Efect de încălzire în corp

. Ac╚Ťioneaz─â asupra ╚Ťesuturilor dure:

. Ac╚Ťioneaz─â asupra musculaturii

ligamente, tendoane, fascii

 

. Trecere lentă dintr-o postură în alta

. Tranzi╚Ťie rapid─â dintr-o postur─â ├«n alta,

 

adeseori printr-o Vinyasa

. Respira╚Ťie c├ót mai lent─â, abdominal─â

. Respira╚Ťie Ujjayi ╚Öi cu centura abdominal─â blocat─â

. Inten╚Ťia de practic─â: acumulare energetic─â

. Inten╚Ťia de practic─â: tonifiere muscular─â,

pe meridiane sau nadisuri, lucrul pe chakre

eliberarea tensiunilor și recircularea energiei proprii sau deblocarea acesteia

. Practica cu ochii închiși, cu interiorizare

. Practica cu ochii deschi╚Öi pentru men╚Ťinerea

 

echilibrului fizic,   asociată și cu Trataka

 . Efecte de calmare și liniștire

. Efecte de tonifiere și dinamism

 

 

Ce s─â aleg: Yin sau Yang?

Ideal ar fi să avem o practică combinată, în care să alegem alternativ sau conform cu necesitătile noastre de moment. Având deja detaliile de mai sus, cel mai probabil, avem o idee despre ceea ce putem face acum sau astăzi pentru noi înșine.

Sau, ├«n cazul ├«n care nu avem nimic de rezolvat ╚Öi suntem ├«ntr-o stare bun─â, la nivel fizic, energetic, emo╚Ťional ╚Öi/sau mental, putem pur ╚Öi simplu ├«mp─âr╚Ťi practica zilnic─â, dac─â timpul ne permite, ├«n dimine╚Ťi consacrate practicii Yang pentru un boost de energie ╚Öi ÔÇśÔÇÖdimine╚Ťi f─âr─â cafeaÔÇÖÔÇÖ pentru o trezire optim─â, ├«n timp ce serile le putem aloca practicii Yin, pentru relaxare ╚Öi eliminarea stresului zilnic.

Este doar o idee, f─âr─â a fi considerat─â regul─â de baz─âÔÇŽ Fiecare ├«╚Öi poate organiza propriul program, func╚Ťie de timpul disponibil pe care ├«l poate aloca st─ârii de bine, optimiz─ârii resurselor personale sau regener─ârii.

Motivatie si inten╚Ťie

Exist─â o str├óns─â leg─âtura ├«ntre MOTIVA╚ÜIE ╚Öi INTEN╚ÜIE ╚Öi aceasta nu este doar o simpl─â afirma╚Ťie!

Se spune c─â a╚Öa cum faci ceva anume, la fel faci orice, iar ├«n spiritul acestei ziceri, felul ├«n care abordezi practica ta, poate s─â i╚Ťi aduc─â atingerea unui scop propus chiar pentru acea sesiune.

Fie c─â este vorba de un echilibru interior, de ├«mbun─ât─â╚Ťirea st─ârii de s─ân─âtate sau de un scop spiritual ├«nalt, inten╚Ťia ta va pune ├«n mi╚Öcare energia ╚Öi resursele interioare pentru atingerea acestuia.

Una dintre cele 10 reguli men╚Ťionate ├«n Yama ╚Öi Niyama, de fapt ultima ╚Öi cea mai frumoas─â, a╚Ö spune eu, este Ishvara Pranidhana, sau cu alte cuvinte, abandonul nostru, al eforturilor personale pentru atingerea unui scop c├ót mai ├«nalt. Practic├ónd cu un sentiment de profund─â recuno╚Ötin╚Ť─â, con╚Ötient de ceea ce anim─â ├«ntreg Universul, for╚Ťa Vie╚Ťii, energia ei, putem ob╚Ťine considerabil mai mult dec├ót cu mintea ├«mpr─â╚Ötiat─â la diferitele proiecte ├«n care suntem implica╚Ťi, probleme de zi cu zi sau dorin╚Ťe personale nelegate de sesiunea respectiv─â.

Practica Yin nu poate fi asociata cu lunarul, femininul, ci mai degraba cu pasivitatea. Cu certitudine insa, anumite posturi sau practici, pot ajuta la eliminarea anumitor tensiuni si stresuri, pot mari flexibilitatea articulatiei soldurilor, etc. si prin urmare sa fie utile si femeilor. Asadar, setarea unei intentii de practica, poate ajuta in directia dorita, fara insa a asocia in mod eronat aceasta cu consacrarea ei catre o practica strict feminina.

Namaste!

Al tau CalatorSpreSine,

Dana Țupa

  1. 21/02/2021

    Bun─â ziua,

    Care sunt clasele cu Yin Yoga?

    Mul╚Ťumesc

  2. 23/02/2021

    buna seara,

    in general clasele de duminica dimineata, 10.30-11.30 si cele de vineri seara, 19.30-20.30

    si eu multumesc

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

┬ę 2017 Purna - Yoga | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Scoala Lucianei

Follow us: