Peak pose sau despre cum sa-ti construiesti sesiuni echilibrate de Yoga

”Am mai facut Yin Yoga inainte, si chiar postura aceasta (Saddle, n.n.) dar ma dureau foarte tare coapsele. Acum, cu tine, parca a fost mult mai simplu”, imi spune una dintre studentele mele, la finalul clasei.

Ne stergem saltelele si strangem paturile, blocurile de yoga, in timp ce dezbatem subiectul, in continuare.

”Dar ce e diferit fata de ceea ce am facut astazi” o intreb, in timp ce asez paturile in raft, la Academia Brenciu, singurul loc unde predau fizic dimineata, marti si joi, de la 10.00-11.00.

”Pai faceam direct postura, fara sa pregatim nimic inainte” , imi replica, in timp ce ne incaltam si ne pregatim de plecare.

Splash!

Inteleg acum mai bine despre ce e vorba

”Stiu, unii yoga teacheri nu construiesc sesiunile spre peak pose, cum este Saddle de exemplu, si de aici si disconfortul masiv. Dar fiecare are propria sa experienta de predare sau stil.” zic eu, ca si justificare

Am coborat deja in parcare si mai stam la taifas pentru cateva momente, sub Soarele placut, despre felul in care actioneaza Yin Yoga asupra tesuturilor conjunctive si ce diferentiaza acest stil de practica Hatha sau Vinyasa ori Ashtanga.

Ai nevoie de peak pose la Yin?

Raspunsul meu logic si bazat pe experienta de lucru cu oamenii de 15 ani este ca…DA!

Pentru ca altfel, e ca si cand te-ai duce la sala de fitness, ai da de 3 ori din maini si, instructorul ti-ar spune: ”gata, hai sa ridicam ganterele de 25 kg si sa facem exercitii pentru brate si umeri”.
Iar tu incepi sa te zbati, te agiti si vezi ca nu poti, ba chiar te si ranesti, incercand sa ridici ganterele alea…

De fapt, ce inseamna peak pose in yoga?

Nu-ti imagina ca este neaparat o postura contorsionista si extrem de complicata.

E adevarat insa ca, poate fi o postura provocatoare PENTRU TINE (sau pentru studentii tai daca esti deja instructor yoga) si pe care sa o lucrezi, sa o pregatesti de-a lungul unei sesiuni.

OK
Si cum o pregatesc?

Nu este foarte multa filozofie… trebuie doar un pic de atentie, mai ales daca ai ceva experienta in yoga. Macar cateva luni de practica si daca ai atentia pe corp.

Iata pasii!

* Incearca sa faci postura respectiva, observand UNDE anume in corp, simti ca ai tensiuni, provocari: coloana pe extensie sau pe flexie, articulatia genunchiului, umarului, fasciile, muschii pe coapsa, gamba, gleznele, etc, functie de postura abordata in practica
* Noteaza-ti undeva toate aceste puncte cheie si INTENSITATEA DISCONFORTULUI produs
* Cauta posturile care te pot ajuta sa pregatesti PROGRESIV postura finala, adica peak pose-ul tau
* Aranjeaza-ti aceste posturi, astfel incat sa te duca treptat, fara dificultati foarte mari, catre acea postura peak pose.
* Alterneaza pe cat posibil, posturile cu contraposturile lor, de-a lungul sesiunii, mai ales daca incep sa fie provocatoare (de ex, o extensie a coloanei, urmata de o flexie a acesteia)​​​​
* Odata practicata postura de varf aleasa, nu sari la final cu relaxarea ci, mergi cu o contrapostura care sa ”indulceasca” efortul depus, apoi cu cateva posturi simple de detensionare generala si, abia la final, relaxarea.

Apropo, cardurile Yin Yoga sunt la reducere, si le poti achizitiona cu 98 lei fata de 158, cat este pretul normal. In stoc mai sunt 30 seturi doar. Apasa aici daca iti doresti sa le achizitionezi.
https://purna.ro/shop/carduri-yin-yoga/

​​​Esti instructor yoga? Daca da, citeste aici cateva idei interesante:

Una dintre problemele cu care se confrunta unii instructori care inca nu au foarte multa experienta, este faptul ca NU isi dau seama de provocarile prin care trec studentii lor.

Pentru multi, o postura nu pare a fi provocatoare, mai ales daca au flexibilitate.
Este suficient insa sa ai atentia pe o clasa si sa observi cu ce limitari se confrunta studentii tai.

Sau…

Sa iti faci o lista generala cu efectele sedentarismului si statului ore in sir lipit de birou, cu care ne confruntam majoritatea:

* umerii adusi in fata => fasciile pe piept sunt deshidratate si stranse. Pb: deschiderea pieptului si articulatiei umarului

* muschiul psoas contractat => Pb: dureri in lombara, fasciile pe coapsa deshidratate si stranse, atat pe partea frontala cat si posterioara

* musculatura slaba abdominala sau a centurii abdominale => Pb: dureri in coloana, in special zona lombara
urechea pica in fata umarului, privind din lateral => Pb: dureri in zona cefei

Cam acestea sunt majoritatea problemelor fizice si, cunoscandu-le, putem construi progresii ale posturilor care, sa duca la eliminarea cauzelor.

Cunoscand toate acestea, devine foarte usor, e doar chestie de exercitiu despre CUM sa construiesti sesiuni Yin Yoga personale, personalizate sau pentru practica de grup, daca suntem instructori yoga.

Peak pose si construirea sesiunilor armonioase, echilibrate, NU tin de nivelul de practica!

Fie ca esti incepator, fie ca esti avansat, a-ti stresa corpul sa intre direct, intr-o postura in care sa stai cate 3-5 minute, nu este fezabil si poate rani articulatiile.
​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​Nu uita sa iti rezervi setul de carduri Yin Yoga daca iti place aceasta practica pe care, eu o consider minunata si atat de utila in alchimizarea energiilor, echilibrarea emotionala si eliminarea stresurilor. https://purna.ro/shop/carduri-yin-yoga/

Zi senina si plina de sens!

Namaste!​​​​​​

Scrie parerea ta

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate*

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}