Obiceiurile si ritualurile personale

OBICEIUL
chiar ca ne guverneaza viata!
Habar n-am de ”ritualurile” tale personale, incepand cu momentul trezirii si pana la momentul incheierii zilei.
Le stiu pe ale mele si imi dau seama ce impact au in viata mea intreaga.
Daca atunci cand te-ai trezit dimineata, ai sarit cu ochii in telefon sa vezi cine si ce-a mai comentat, postat pe Social Media, in loc sa faci un priming si sa iti setezi mintea sau sa meditezi, ai facut o alegere personala.
La fel si seara, de exemplu. Imi scriu oamenii ca nu se pot dezlipi de telefon, dorm cu el langa perna, sub perna… Si iar facem cate o alegere personala, liber consimtita, daca pot spune asa.
Poate suna a ”tras de urechi”, dar crede-ma ca nu e! ❤
”N-am timp sa meditez, nici macar 15 minute pe zi!” E ceea ce aud cel mai des.
Hai sa-ti zic un secret!
Cand eram in templul buddhist la meditatia Vipassana, 21 zile, intre lucrurile interzise erau: telefonul+internetul, vorbirea.
Pfoaaaaa!
Tot ce faceai zilnic, era sa te trezesti la 4.00 dimineata, la 4.20 incepeai sa meditezi.
La 6.30 era prima masa, apoi din nou meditatie pana la pranz, in jurul orei 12.00. Si apoi meditatie pana seara la 22.00.
Iesitul pana la 7/11 sa imi iau o gustare, era un adevarat eveniment de ”socializare” care, dura maxim 10 minute. In rest… meditatie.
Niciodata nu mi s-au parut zilele mai lungi ca la acea retragere.
Zile pline cu adevarat, nu ceea ce simtim cam toti.
Azi e luni, azi e duminica, azi e 1 ianuarie, acum e 30 decembrie, punandu-ne intrebarea: cand doamne iarta-ma a trecut si anul asta???
Social Media ne ocupa muuuult timp, la modul real vorbind.
Petrec cel putin 4 ore zilnic sa socializez, sa scriu continut pe facebook, insta, tiktok, blog, newslettere.
O fac pentru ca ma sustine in educarea publicului meu tinta, in atragerea clientului meu ideal.
Altfel, nu stiu daca petrec 10-15 minute/zi, scanand ce mai fac altii pe social media… 😛
Am tras concluzia ca aici se pierde cel mai mult timp din viata noastra si serios, exista aplicatie pe telefon care iti spune cat timp ai petrecut si pe unde, daca nu ma crezi.
Hai sa vedem ce vroiam sa iti zic cu ce-i aici, ca te-am invartit pe la Ploiesti, cu povestea mea de la Vipassana, dar a avut un scop.
In fiecare zi facem mai mult sau mai putin aceleasi lucruri, avem preferinte pentru anumite mancaruri, ne incaltam mai intai pantoful drept sau stang, mergem pe acelasi drum catre birou, etc.
Toate aceste obiceiuri adanc inradacinate in subconstientul nostru au pornit intr-un anumit moment si prin repetare au devenit ceea ce sunt astazi: adevarate ritualuri personale.
Apropos, stiai ca mintea subconstienta este de aproximativ 60.000 ori mai puternica decat mintea constienta?
Ei bine, obiceiul este parte din mintea subconstienta, pentru ca reprezinta un automatism.
In NLP (programarea neurolingvistica), acesta se poate asimila cu ceea ce se numeste o competenta inconstienta.
Mai pe romaneste, atunci cand vrei in mod deliberat sa creezi un nou obicei, ai cateva categorii bine definite in care te poti regasi:
***incompetenta inconstienta, cand nu ai nici competenta sau abilitatea respectiva si nici macar nu stii despre ea
***incompetenta constienta, cand stii clar ca esti incompetent intr-un domeniu
***competenta constienta, atunci cand depui efort pentru abilitatea respectiva
***competenta inconstienta este cea care reprezinta varful sau ceea ce ne dorim atunci cand vine vorba despre abilitati.
In alte cuvinte, este vorba despre un automatism, ceva natural si propriu, pe care nu il punem la indoiala si pentru care nu mai depunem un efort considerabil
Cum se produce aceasta competenta inconstienta?
Exista studii si cercetari stiintifice care demonstreaza faptul ca, atunci cand repeti mereu si mereu ceva anume, in creier se depune mai multa mielina pe conexiunea neuronala, formand adevarate cordoane.
Destul de greu de desfacut, acestea sunt asociate obiceiurilor impamantenite in subconstientul nostru.
Putem genera alte obiceiuri si schimba tot ceea ce dorim in viata noastra, insa este necesar un efort si o repetare a acestora pentru o anumita perioada de timp.
Cu cat repetam mai mult, cu atat se intareste conexiunea sau sinapsa respectiva si ceea ce candva era incompetenta inconstienta, devine acum abilitate.
In general, 21 zile este minimul necesar pentru a face sa incolteasca un nou obicei in subconstientul nostru.
Oamenii in general au o ”frana” cand vine vorba sa schimbe ceva in obiceiurile lor, desi isi doresc transformari personale, cresteri, evolutie.
Depasirea cercului de confort se produce pas cu pas, percepem o situatie, apoi ne programam mintea cu ceea ce noi credem ca este realitatea in cazul respectiv, urmata de o programare care va determina comportamentul cel nou.
E mai dificil la inceput, necesita un efort, dar in final merita!
Oamenii maturi sunt in general destul de dificili si rigizi cand vine vorba de schimbare, copii find cei care invata rapid noi lucruri, noi obiceiuri.
Sa nu uitam insa ca, ceea ce nu creste si nu se dezvolta, se afla in inertie si depinde doar de atentia si focalizarea noastra pentru a schimba ceva!
Ce zici de un exercitiu practic?
Incearca 21 zile ceva nou, fie ca e vorba de a te spala pe dinti cu mana opusa sau a manca o salata la cina, a renunta la zahar, ori a bea cel putin 2.5 litri de apa pe zi.
Testeaza pe tine si astfel vei capata incredere in faptul ca orice poate fi schimbat, cu rabdare, capatand resurse noi, informatii.
Si apropo de yoga, daca esti la inceput de drum, iti las un link cu multe detalii interesante dar si cu un mini manual pentru incepatori, pe care il poti primi gratuit, instantaneu! https://purna.ro/ghidul-incepatorului-in-yoga/
Namaste!
Scrie parerea ta

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate*

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}