Ingredientele si reteta simplificata a unei afaceri in yoga

Cea mai mare teama a mea e sa nu cunosc drumul. Sa ma ratacesc si sa nu stiu pe unde s-o iau!
E gresit oare, ca nu am spiritul aventurii?

Cu siguranta pe unii ii ajuta mult sa exploreze in necunoscut, dar mie imi genereaza stresuri, recunosc.
Sunt ”muladharista” in termeni yoga. Adica imi place sa simt pamantul sub talpi, nu sa dansez pe sarma.

Imi place stabilitatea. Dar cu toate acestea, provocarile sunt cele care ma ajuta sa cresc. Ma adaptez repede si pare-se ca am fler din ce spun cei care practica cu mine sau stau pe langa mine de ani de zile.

Tu ce simti despre aventura si necunoscut?
Te simti mai degraba un explorator incantat de ceea ce nu vezi inaintea ta sau esti si tu asemeni mie?

Suntem diferiti si nu e nimic gresit sau corect, ci pur si simplu dansam cu ce avem si cu ce suntem azi.

Si m-am gandit ca mi-ar fi fost atat de util, acum vreo 20 ani sa am o reteta cu ingredientele unei afaceri in yoga, pe care s-o urmez, macar in linii generale, in loc sa bananai.
S-o adaptez si customizez dupa cum am nevoie.

Tu ce zici, ti-ar folosi asa ceva?

Idee generala:

Yoga creste pe zi ce trece in lume, ca afacere.
Da, da, stiu ca suna aiurea, dar n-am ce sa fac!
Ai firma, ai contabil, incasari si platesti taxe. La naiba, chiar e o afacere.

Stii ca am mai spus asta: sub 5% din scolile yoga isi pregatesc studentii in cunostinte de marketing si business.

Asa ca, e practic imposibil sa reusesti sa monetizezi si sa sustii ceea ce faci din pasiune.

Chiar am vazut multi proaspeti instructori yoga, super talentati si daruiti, care s-au oprit brusc din diverse motive.
Unii nu predau nici acum, dupa 7-8 ani si chiar nu inteleg de ce…

Unii se tem si nu vor sa isi faca firma, altii nu vor sa iasa pe social media si sa se expuna criticilor sau sa stie lumea despre ei, altii pur si simplu se invart in cerc pentru ca nu au bani si nici nu vor sa investeasca intr-un site, in Zoom, laptop sau un telefon cat de cat performant si in plata contabilului…

E alegerea fiecaruia si e ok asa cum e insa, mare pacat de talentul irosit, zic eu!

La cei care au inceput o mica afacere in yoga, am identificat 3 mari categorii de frustrari, legate de:

  • planul de business, adica sa stabilesti de unde sa incepi si cum sa mergi pas cu pas, mai departe
  • absenta unei strategii de marketing prin care sa aduci clienti fideli
  • veniturile incasate pentru a putea trai decent

Iti las niste pasi mai jos si care sa te ajute sa iti clarifici mai bine totul

Pasul 1

  • stabileste punctul de pornire si ce ai la dispozitie in acest moment ca si resurse financiare si tehnice
  • clarifica care este intentia ta pentru afacerea in yoga pe care vrei s-o dezvolti. Ceva care sa te incante si sa te motiveze sa faci pasii necesari
  • lucreaza interior, emotional si mental, astfel incat sa te aliniezi cu ceea ce iti doresti in acest domeniu
  • elimina blocajele care te tin departe de ceea ce iti doresti, altfel, poti face un pas inainte si unul inapoi, fara sa avansezi

Pasul 2

  • cerceteaza piata de profil si identifica cine este concurenta ta, felul in care se promoveaza, relationeaza pe social media
  • e loc sub soare pentru toata lumea, asa ca, construiesti o structura de business care sa te onoreze, sa fie aliniata cu intentiile tale, cu ceea ce doresti sa livrezi, sa impartasesti, sa promovezi, nu cu ceea ce se vinde, neaparat
  • fii pe faza la tot ce e nou, la trend si nu ramane intepenita in trecut si in ce a functionat in urma cu 2 ani… Pandemia ne-a aratat clar ca, daca nu ne adaptam, putem esua, facand trecerea radicala in acea perioada, catre online

Pasul 3

  • descopera-ti clientul ideal si tot ce este legat de obiceiurile sale. Foloseste-te de platformele social media, intreaba, studiaza, genereaza-i profilul si…
  • adreseaza-te doar acestui client ideal, fara a face amalgam de continut pentru alte avataruri (clienti ideali) decat ceea ce ai decis
  • aplica strategii pentru a fideliza clientii tai ideali. Foloseste-te de puterea comunitatii, livreaza-le mult continut gratuit si care sa ii ajute in ce isi doresc, fa periodic sesiuni de Q&A cu ei ca sa afli despre nevoile lor, ofera-le diverse gratuitati si reduceri
  • concepe formula perfecta pentru predarea ta. Adica: vreau sa merg numai pe predare fizica, numai pe online, sau ambele in proportiile alese de tine.
    Poate vrei sa sustii sesiuni practice sau poate esti deja la nivelul in care vrei sa concepi cursuri cu teorie si practica, etc
    E important sa gasesti echilibrul personal, astfel incat sa nu ajungi la epuizare, batand orasul in lung si in lat pentru 80-100 lei pe o ora de predare fizica la un studio…

Pasul 4

  • vorbeste despre ceea ce oferi. Anunta-ti actualii clienti fie chiar si potentiali. Oamenii au nevoie de claritate si daca nici noua nu ne e clar, cu atat mai putin putem livra claritate altora in ceea ce avem de oferit. Logic…
  • gandeste o strategie de comunicare cu potentialii clienti, fie ca este pe social media, fie prin lista de email si newsletter, blogging, vlogging, whatsapp, telegram, etc
  • construieste un website care sa te reprezinte si in care sa urci produsele tale pentru a se vinde si cand dormi (ebookuri, sesiuni practice video sau meditatii audio, abonamente, produse de yoga, etc)
  • tine-te de un plan editorial pe care sa il respecti pe cat posibil 100%, adica sa postezi mereu continut de calitate cat mai buna si relevanta pentru clientii tai.
    Nu uita ca oamenii te vor uman si vulnerabil ca instructor yoga.
    Asta nu inseamna sa iti povestesti absolut totul din viata ta, dar urmareste pe cei care ii admiri, persoane de succes din diverse domenii si vezi ce posteaza concret. Ia cu ”copy-paste” stilul care crezi ca te reprezinta si incepe calatoria ta


Pasul 5

Construieste colaborari.
Adica, nu-ti pune ouale in acelasi cos.
Stii cat de simplu e sa te afiliezi cu altii din domeniul tau si sa castigi bani doar din recomandari?

In Romania inca nu se practica pe domeniul yoga, pasim timid rau de tot…

Dar, iti dau ceva idei:

  • ai o lista de inscrisi la newsletterul tau? Promoveaza-le printr-un link de afiliere un curs (pe care tu nu il poti face) al unui alt instructor
  • ai un website si urmaritorii tai au nevoie de saltele de yoga? Fa-ti link de afiliat si daca oamenii cumpara prin tine, incasezi un mic comision
  • gazduieste un eveniment de yoga daca ai un spatiu fizic, invitand un alt yoga teacher sa sustina ceva fain pentru comunitatea ta.
    Oamenii au nevoie de diversitate, asta e cert.
    Nu te speria ca iti vor pleca oamenii la celalalt! Oamenii se obisnuiesc cu un loc si raman acolo daca sunt deja clienti fideli.
    Poate vor pleca 1-2, dar 90-99% vor ramane, dupa cum mi-a aratat experienta mea cu studioul fizic de yoga.


Te-au ajutat aceste idei ?
________________________________________

Nu uita de sansa de a participa la Modulul de Marketing si Business pe care il incep in decembrie pentru 3 luni, daca vrei sa pui pe picioare afacerea ta in yoga.
Asta daca esti deja instructor yoga sau urmaresti sa fii in viitor unul dintre 🙂

Link sa stam de vorba aici

Zi cu bucurie sa ai!
Dana

Scrie parerea ta

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate*

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}