Greseli si drumul spre succes ale proaspatului instructor yoga

Cele mai frecvente intrebari, greseli sau nelamuriri ale proaspatului instructor yoga sunt normale, mai ales atunci cand luam in considerare faptul ca, 95% din scolile de formare instructori, te pregatesc in domeniul predarii, dar absolut deloc al monetizarii pasiunii tale.
Cel mult, te pregatesc pentru a depinde de altii, de studiouri la care urmeaza sa te angajezi, daca ai noroc, sau sa te duci sa inchiriezi cu ora cate o sala, asteptand sa-ti vina ceva clienti.

De ce sa devii instructor yoga?

Devenim instructori yoga pentru ca ne pasioneaza domeniul si avem o dorinta puternica de a impartasi.
Cele 200 ore de formare (minim cerute de Yoga Alliance USA), par a deveni insuficiente odata ce ne dorim sa incepem sa predam.
Avem reticente, temeri, frici in privinta abilitatilor noastre de a preda si atunci pasiunea noastra este inlocuita de nesiguranta de a sta in fata clientilor. Blocaje pe care, un curs de formare nu le poate elimina cu usurinta, sau poate deloc.
Sub 5% din scolile de yoga din lume ofera cunostinte de marketing si business in cadrul cursurilor de instructori, ceea ce garanteaza nesiguranta ulterioara a instructorului. Si vorbim de scoli din intreaga lume, pentru ca, in Romania situatia este si mai dramatica; doar PURNA Yoga are in momentul de fata, cursuri de baza sau avansate de marketing si business (depinde de pachetul pe care il alegi pentru cursul tau de formare).
Pentru ca a porni sa predai si sa monetizezi pasiunea ta, presupune:
  • abilitati,
  • timp si
  • energie depuse in domeniul marketingului specific yoga.

Ce fac instructorii yoga din Romania si din lume?

Problematic cu adevarat este ca, 99% dintre instructorii yoga, fie proaspeti, fie veterani, se opresc doar la a preda clase de yoga, la cate un retreat, cate o sesiune 1 la 1 sau, in cel mai fericit caz, cate un workshop. Vorbesc aici de online, fizic sau combinatie intre cele doua.
Nu-i rau!
Dar ia in calcul ca, iti limitezi castigurile, pentru ca totul depinde, in primul rand de, timpul tau.
Ia in considerare si ca, acel curs de formare la care ai mers, nu te-a pregatit pentru a-ti monetiza pasiunea si a-ti construi o mica afacere in domeniul yoga ci, cel mult pentru a te angaja la un studio sau a te duce cu rucsacul in spate prin parc, sa tii cate o sesiune de weekend.
Colaborarile cu studiouri sunt excelente atunci cand vine vorba de dobandirea unei experiente, interactiune, expunere ca si teacher, stil de a preda si renume de construit, dar…
Ia in considerare ca, timpul tau este limitat si, daca vrei mai multi bani, trebuie sa aloci mai mult timp predarii si evident, numarului de studenti care sa ajunga la clasele cu tine.

Cum sa atrag clientii la clasele mele?

Este una dintre cele mai dese intrebari pe care le primesc, iar aceasta postare iti va da cateva raspunsuri utile, referitoare la aceasta framantare normala.
Porneste de la ideea ca va fi nevoie sa actionezi constant si congruent cu intentia ta, minim cateva luni de zile si ca nimic nu va creste si se va coace pe ”fast-forward”, oricat ne-am dori.
Si nici nu ar fi sanatos sa se intample astfel!
Unul dintre sfaturile cele mai bune este sa ramai consistenta in actiunile tale, chiar daca nu intrevezi niciun rezultat, sau pare ca nu se misca nimic in directia dorita. Orice actiune care te va scoate din zona ta de confort, este binevenita, da, ai citit bine, pentru ca, daca actionezi cum ai facut-o si pana acum, vei obtine acelasi gen de rezultat.
Mai pe ”romaneste”, la acelasi input va rezulta acelasi output…
Gandeste-te ca exista si va exista o necesitate mare de a topi stresurile, tensiunile musculare, emotionale si mentale, burnout-ul atat de multor oameni care sunt macar potentiali clienti.
E nevoie de yoga in continuare si mereu va fi.
Adreseaza-te acelei nișe cu ceea ce postezi, zilnic!
Hai sa-ti dau un exemplu: te duci la o scoala de bucatari, faci un curs, iti iei atestat si vrei sa profesezi sau sa te faci cunoscuta. Dar azi incepi sa postezi despre salate, peste o saptamana despre fripturi, apoi peste inca o saptamana, postezi despre prajituri, peste inca o saptamana despre foetaje, apoi despre paine si tot asa…
Cum ar fi sa te specializezi in salate, sa zicem, si sa postezi constant numai despre salate, sa iti faci un renume din asta si sa ajuti lumea sa coreleze salatele cu sanatatea, energia zilnica, nutrienti, vitamine, fibre si minerale?
La fel si in yoga, trebuie sa vezi in ce anume ti-ar placea sa sa te specializezi si sa mergi pe acel drum o buna bucata de timp, pentru a te face cunoscuta.

YOGA ONLINE sau FIZICA?

Decide ce iti doresti sa faci, dar nu te baza pe temerile pe care le ai acum.
Stiu, majoritatea instructorilor de yoga se gandesc ca, la stresul de a sta in fata clientilor si la propriile nesigurante se mai adauga si camera.
De aceea, multi aleg sa faca ”in person” sau fizic, fara sa se gandeasca ca, online-ul este o resursa si o facilitate fabuloasa, cu costuri mici si cu risc extrem de scazut.
Asa ca, hai sa ne focalizam un pic pe…online

Cum incepi sa predai online?

Decide in primul rand daca…
  • Vrei sa predai clase live-online sau sesiuni pre inregistrate (Youtube, Facebook, Vimeo, etc)
  • Vrei sa le oferi gratuit sau vrei sa fie platite?
  • Cum ajungi la clientii tai?
  • Ce strategie de marketing vei aborda?
  • Intentionezi sa platesti reclame pe Facebook, Google, Instagram sau Youtube?
  • Ai creat o comunitate, te urmaresc oamenii pe social media, interactionezi cu ei?

Greseli pe care le fac instructorii yoga pe online

Si chiar sunt multe…
1. Una dintre cele mai importante este ca nu au un sunet bun
Poate mai mult decat calitatea imaginii, conteaza sa fie un sunet clar, suficient de puternic incat sa se auda ghidarea.
Mai mult decat atat, sunt multi instructori care nu pun participantii pe silentios si ceilalti participanti sunt deranjati de catelul care latra, usa de la intrare trantita de copilul venit de la joaca sau de zgomotul ambiental al strazii unde locuiesc ceilalti.
Aceasta genereaza un soi de haos si nu faciliteaza relaxarea si practica introspectiva a celorlalti.
2. Imaginea neclara. Prea intunecat sau cu lumina in spate
Si aici poate fi in dublu sens: referitor la instructor sau participanti.
Instructorul are nevoie sa beneficieze de lumina multa care sa vina din fata, astfel incat sa dea o imagine clara celor care il urmaresc.
In ceea ce priveste studentul, atat timp cat nu poate fi vazut foarte bine, nu i se pot oferi ghidaje, variante de practica, ajustari necesare.
3. Una dintre erorile majore este aceea de a lasa practicantul cu camera inchisa.
Indiferent ca este la inceput de drum in yoga sau experimentat, este important sa cerem camerele deschise, astfel incat sa putem vedea acei participanti.
Este o responsabilitate minima asupra practicii pe care o fac la sesiunile noastre.
4. Cereti studentilor sa pastreze sunetul inchis si sa dea drumul camerei pe parcursul sesiunii.
Daca exista insa impedimente majore, nu lasati sa participe la sesiunea vosatra, ci oferiti contra cost acea sesiune inregistrata pe ”speaker view” si valabila 24 ore.
Intr-un studio fizic, sigur nu ar avea cum sa devina invizibili pentru instructor sau restul participantilor… cel mai probabil acestui gen de participanti li se potrivesc sesiunile preinregistrate si fara ghidare/ ajustare si oferirea variantelor necesare de practica.
5. Pozitia saltelei de yoga
Daca salteaua nu este bine pozitionata relativ la camera de streaming, participantii nu vor putea urmari miscarile instructorului si nu vor putea practica.
Salteaua trebuie asezata pe lungime si perpendicular fata de camera de streaming.
Acelasi lucru este necesar si din partea studentilor.
Asigura-te ca cei noi isi vor pozitiona salteaua corect inainte de inceperea efectiva a orei.

MONETIZEAZA pasiunea ta

Monetizarea pe online
A tine sesiuni online nu inseamna a oferi pe gratis, decat daca vrei tu…
Sigur ca poti monetiza sesiunile online oferite.
Si e chiar mai bine pe online pentru ca poti stabili ce preturi vrei tu, fara a mai avea constrangerea vreunui studio la care colaborezi, cu ora.
Iti alegi tipurile de abonamente dupa cum simti, dar poti oferi o sesiune gratuita pentru doritori si potentiali clienti.
Pregateste-te insa pentru ca, nu toti cei care vor veni la sesiunea gratuita vor si ramane pe mai departe.
O eroare de evitat: sa nu oferi la finalul sesiunii, abonament celor care au venit la sesiunea respectiva.
Si nu, pe online nu este neaparat mai ieftin comparativ cu sesiunile fizice.
Asa cum variaza pretul la sesiunile fizice, de la un studio la altul, tot astfel nu te obliga nimeni sa pui un pret foarte mic pe online, doar pentru ca este pe online…
Monetizarea ta la sesiunile fizice
Functie de termenii pe care i-ai stabilit contractual, poti primi bani:
. pentru fiecare student,
. pentru fiecare ora predata,
. pentru fiecare student si grad de retentie, un procent suplimentar (aceasta motivand instructorul sa isi imbunatateasca abilitatile si sa aduca alti clienti)
Care este procentul sau cat pot castiga ca si instructor, la un studio fizic?
Variaza, evident…
Majoritatea studiourile ofera undeva intre 80-120 lei per sesiune.
In general, studiourile mari sau salile de fitness care incorporeaza yoga in portofoliu, se bazeaza pe abonamente lunare nelimitate, pentru a fi rentabile.
Asadar, numai cele mari isi pot permite sa plateasca cu 100 lei un instructor yoga pentru o sesiune.
Evident, instructorul trebuie sa fie valoros si cu bune abilitati de predare.
Daca vorbim insa de procente, este clar ca ne referim cu precadere la studiourile mici si acestea merg in general intre 30-60% din incasari, maxim 70% daca este vorba de un retreat sau workshop.

Marketingul in yoga

Marketingul este necesar precum aerul sau apa, pentru a putea monetiza pasiunea ta si pentru a aduce clienti noi.
Ia oricum timp si nu astepta sa se intample miracole peste noapte.
Ai nevoie de postari pe toate platformele Social Media, chiar daca nu esti fan multe dintre ele, ai nevoie de lista de email marketing si de comunitate.
Dintre toate, cea mai importanta este…. lista de email marketing. Pentru ca aducerea clientilor in lista ta, trebuie sa fie numarul 1, cand vine vorba de preocupare zilnica.

Cum aduc clienti la clasele mele
daca sunt proaspat instructor yoga?

Nu te baza pe studiourile unde ai putea preda prin colaborare…
Unul dintre lucrurile la care ma intorc de fiecare data, este acela ca marketingul trebuie pornit inca din timpul cursului de instructori, ca sa ai posibilitatea de a aduna clienti odata cu obtinerea diplomei.
Cei mai multi insa, asteapta sa finalizeze cursul si se vor gandi dupa aceea cum vor proceda, intrucat presiunea pe parcursul TTC (curs de instructori) este mare si sunt alte prioritati…
De fapt, este atat de usor sa incepi sa atragi ”tribul” tau inca din timpul cursului de instructor!!!
Daca incepi sa vorbesti despre calatoria ta in acest curs de formare, despre provocarile tale, despre felul in care ai experimentat pe parcursul vietii si cum te-a ajutat yoga, cel mai probabil in 6 luni, vei avea o comunitate frumoasa si care te va urma si cand vei incepe sa predai
Experimenteaza gratuit cu cei din comunitatea pe care o creezi, ofera continut de valoare despre ceea ce inveti sau experimentezi.
Oamenii adora povestile si eroii care pornesc in cautarea interioara.
Poate nu iti plac toate platformele social media (nici mie), dar oamenii sunt pretutindeni si nu stii cine poate fi atras de ceea ce ai tu de oferit.
Asa ca, asigura-ti prezenta pretutindeni.
Nu evita videourile, nu evita scrisul.
Combina!
Deschide un blog personal si scrie si acolo despre experientele tale.
Nu stii niciodata cine te va urmari…
Am auzit de nenumarate ori: ”te urmaresc de mult timp si acum am decis sa vin la tine!”
Intrebam: cam de cat timp ma urmaresti?
Si nu mica imi era mirarea cand auzeam, de cele mai multe ori: 1-2 ani.
Important!
Nu te repezi sa vinzi!!!
Este greseala cea mai mare si pe care o vad la majoritatea instructorilor yoga.
Odata ce intelegem ca, tuturor ne place sa cumparam, dar nu ne place sa ni se vanda, ne vom indrepta catre generarea de continut, de impartasirea unor idei valoroase si de a ne servi comunitatea.
Acestia vor fi atrasi de ceea ce ai tu de oferit, nu de ceea ce ai tu de vanzare, cel putin pentru inceput.
De felul in care ii poti ajuta concret sa isi rezolve anumite probleme si situatii de viata.
Experimentand ceea ce le oferi gratuit, vor vrea mai mult si abia atunci poate interveni procesul de vanzare efectiva.

Administrative…

Cum incasez banii de la clienti?
Raspunsul meu este: AUTOMATIZEAZA TOT, de la inceput!
Se poate lega un procesator/soft de plati online de la banca deschisa pentru firma ta, cu shopul online din website si generarea automata de facturi pe care sa le primeasca clientul.
Cu cat platile se fac mai usor, cu atat facilitam si usuram procesul clientului de a participa la sesiunile noastre.
Nimeni nu-si mai doreste sa depuna azi cash la banca pentru un abonament.
Dar nici nu e indicat sa stai toata ziua sa urmaresti extrasul de cont ca sa vezi cine poate participa la sesiunea de diseara.
Automatizarea intregului proces poate costa la inceput, dar timpul este eficientizat si te va ajuta inclusiv cu predarea facturilor in contabilitate.
Din experienta personala, cea mai ieftina modalitate este aceea de a integra o aplicatie de la banca ta si nu de a lua un procesator de plati extern (Netopia de ex 🙁 …), care pe langa comisionul stabilit, iti va lua si TVA 19%.
Banca ta NU iti va pune la plata TVA si iti va retrage comisionul la fiecare incasare, fara sa iti bati capul cu facturi si plati ulterioare.
Platforma WordPress este una dintre cele mai usoare si are modul integrat, gratuit, WooCommerce.
Pentru facturi, iti recomand Oblio, care faciliteaza emiterea facutilor gratuit, timp de 1 an.
Probabil mai sunt si altele.

Comunicarea cu studentii tai

Pentru comunicare cu studentii, eu folosesc Telegram.
Am posibilitatea de a avea atat grup cat si un canal unde apar doar postarile mele.
La Whatsapp de exemplu, toate mesajele se amesteca intre ele si ceea ce scrie instructorul ramane in channel, in cazul Telegram. Simplu de urmarit…
Nu toata lumea doreste sa citeasca comentariile sau ce posteaza cei din comunitate si considera ca pentru ei, este relevant ceea ce tu, instructorul lor, spui.

De ce aplicatii si device-uri mai am nevoie pentru online?

Platforma Zoom este cea mai buna si la indemana atunci cand vine vorba despre a preda live-online.
Pentru ca ai posibilitatea sa iti vezi participantii, sa ii corectezi, chiar si sa inregistrezi sesiunile, desi nu sunt de foarte buna calitate.
Zoom are si posibilitatea de stocare a filmelor tale pana la o anumita capacitate de memorie.
Vimeo mai este o posibilitate de streaming dar nu vezi participantii si este mult mai scumpa decat Zoom.
La fel si Webinarjam.
Pentru inceput se pot folosi Facebook si Youtube live, insa impedimentul major este ca nu ai nici cea mai vaga idee despre felul in care practica studentii tai si nu este nici profesional sa predai pe aceste platforme, daca vrei sa monetizezi.
Facebook si Youtube sunt in general pentru continut gratuit, mai rar pentru a incasa bani direct de la clienti.

Camera de streaming pentru activitatile online

Eu folosesc Logitech Brio 4k.
Poti folosi si telefonul pentru streaming dar numai combinat cu laptopul, pentru a putea vedea pe ecran participantii.
Din telefon nu se poate face aceasta in mod elegant si profi, iar oamenii vor vedea cum dai cu degetul pe ecran ca sa urmaresti practica si sa oferi ajustarile necesare.

TO BE OR NOT TO BE… Afiliat la Yoga Alliance USA

Daca te bate gandul sa iesi din tara sau sa te muti, Yoga Alliance USA este o optiune.
Nu intamplator, India, patria yoga se afiliaza cu cele mai mari scoli ale sale la Yoga Alliance USA.
Indienii au inteles ca este biletul lor catre studenti multi si care sa le aduce nu doar venituri cu care sa isi sustina ashramurile, dar si sa le duca mesajul in lume.
In strainatate, niciun studio de yoga cu standarde ridicate nu te va primi sa predai daca nu ai o experienta consistenta si nu esti afiliat la Yoga Alliance.
In Romania nu este obligatoriu, dar cum nu stim ce ne rezerva viitorul, poate e bine sa te gandesti ca investind la inceput undeva la 100$ si apoi anual inca 55$, iti poti construi o cariera in domeniul in care profesezi, fara sa fii intre doua luntrii, daca ma intelegi ce spun.

PUNEM TOTUL LA UN LOC?

Cursul de instructori de 200 ore este doar primul pas catre afacerea ta si nu iti garanteaza succesul decat daca actionezi mai departe.
Am avut studenti eminenti, care bubuiau de practica si cunoastere teoretica dar care, nu au reusit nici dupa 10 ani sa isi deschida o afacere, din diverse limitari sau frici.
Cel mai probabil, diploma respectiva nu le este de niciun folos si, intre timp, si-au pierdut si abilitatile de predare pe care nu le-au exersat.
Teama si incertitudinea inceputului, dispar treptat, odata cu acumularea de noi cunostinte, de practica personala, nu doar yoga ci si de exersare a abilitatilor de predare.

Vrei mai mult si sa faci pasi rapid in directia afacerii tale?

Rezerva-ti un loc la o consultatie gratuita si vedem daca programul PURNA ti se potriveste
Nu ai gasit raspunsul la intrebarea ta?
Scrie-mi: info@purna.ro
Actioneaza acum!
Seteaza-ti intentia de a profesa in domeniu.
Evalueaza daca vrei sa dezvolti partea de online, partea fizica sau combinatia lor si in ce proportii.
Aminteste-ti ca, claritatea inseamna putere, in timp ce, confuzia genereaza dispersie si defocalizare.
Gaseste care e motivatia personala pentru care vrei sa predai si ce anume vrei sa predai.
Aceasta te va ajuta sa dezvolti acel momentum si sa ai o viziune clara catre care sa te indrepti, care sa te atraga si nu sa simti presiune sau sa te fortezi in vreun fel.
Invata, invata, invata constant.
Dezvolta-ti abilitatile atat in predare cat si in domeniul yoga, marketing si business.
Fii studenta pe viata!
Salveaza timp, energie si bani, studiind cu PURNA Yoga, fie la cursurile de formare, fie cursul de Marketing si Business cu Suflet.
Programeaza-ti o consultatie gratuita aici, ca sa alegem impreuna, pe baza nevoilor tale si hai sa stam de vorba despre afacerea ta in Yoga cu Suflet
VREAU CONSULTATIA GRATUITA link aici: https://calendly.com/edu_purna/yoga-business-cu-suflet
Scrie parerea ta

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate*

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

  1. Gandeste-te la ideea de a-ti creste cunostintele in domeniul yoga, dar si in dezvoltarea de business, care nu este necunoscut in arta de a-ti monetiza pasiunea si de a-ti construi o afacere cu succes.

    Doar cateva scoli de yoga din Romania ofera astfel de cursuri de marketing si business si, daca chiar vrei sa fii instructor yoga, merita sa afli ce s-ar putea intampla daca vei combina cele doua. 🙂

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}