Yoga si Somnul

Dintre toate formele de yoga, Nidra este considerata a fi ”cireasa de pe tort” atunci cand vine vorba de a corecta sau ameliora problemele legate de somn.

Aceasta este o forma de practica ghidata, ce combina atentia si focalizarea mintii si respiratiei in diferite parti ale corpului, combinate cu vizualizarile meditative.

Aceasta este o practica straveche, cunoscuta si sub denumirea de Yoga Somnului Constient intrucat, pe parcursul practicarii, mintea se pastreaza alerta si lucida, chiar daca corpul doarme.

Nu exista o practica specifica insa, variantele acestora sunt binevenite si au efecte similare ce se reflecta atat asupra corpului fizic si sanatatii acestuia, cat si distribuirii energetice, eliminarii blocajelor si echilibrarii emotional-mentale.

Baza practicii Nidra este relaxarea musculara, pe care se aseaza componentele meditative din ce in ce mai profunde.

Fiecare scoala de yoga nidra are stilul sau si nu se poate face o ierarhie, intrucat toate au aceeasi radacina si intentie: armonia si echilibrul in toate planurile umane.

Te ajuta Yoga Nidra sa dormi?

Conform unor studii stiintifice, peste 55% din practicantii yoga au evaluat imbunatatirea calitatii somnului si reducerea stresului cu 85%!!!

Este perfect adevarat ca miscarea fizica ajuta, la fel si practicile posturale yoga, indiferent de varsta, sex sau activitate sociala. Studiile arata insa ca, Nidra este insa cea care aduce o mai buna calitate somnului, mai degraba decat cantitate.

Cat de des ar trebui practicata Yoga Nidra pentru a imbunatati calitatea somnului?

Consider ca Nidra ar putea fi o modalitate de a adormi seara. Nimic nu e excesiv atunci cand vine vorba de aceasta practica daca, traim sub stres zilnic.

Este ca si dusul seara, inainte de a merge la culcare. Ceva util, ce poate fi practicat zilnic. In cazul in care aceasta nu este posibil, atunci ori de cate ori se poate.
Ideea este ca, somnul se imbunatateste la nivel calitativ daca se practica constant aceasta forma de yoga.

Yoga Nidra se poate practica fie in cadrul unor sesiuni speciale, fie la noi acasa, in tihna. In orice caz, este mult mai util a fi practicata prin meditatie ghidata decat autoghidata, intrucat se pierde luciditatea sau coerenta pe parcursul practicii, tinzand sa adormim.

Cum te ajuta Yoga Nidra sa dormi mai bine?

Yoga si Insomnia

Insomnia s-ar traduce ca fiind incapacitatea de a adormi sau de a ramane adormit, ceea ce duce, in timp, la multiple dezechilibre.

De multe ori, insomniacii tind sa adoarma in cursul zilei, in moemtne nepotrivite, cum ar fi sofatul, punand in pericol viata participantilor la trafic sau a celor dragi, aflati in aceeasi masina.

Insomnia mai poate aduce pierederea de memorie, schimbari bruste de comportament, probleme cardiace, hipertensiune, etc. Ea reprezinta una dintre problemele principale ale menopauzei si post menopauzei, fiind dublata de bufeuri si o stare de oboseala continua.

Ce tipuri de yoga te pot ajuta sa dormi mai bine?

Orice practica yoga are beneficii la nivelul sanatatii.

De-a lungul zilei, orice practica ajuta cu miscarile sale, incluzand flexibilitatea sau tonifierea musculara. Vinyasa, Ashtanga sau Hot Yoga implica un efort moderat spre mare si de aceea sunt de evitat inainte de a merge la culcare, cu cel putin cateva ore inainte. Dar sunt indicate dimineata sau pe parcursul zilei. Ele accelereaza pulsul si ritmul cardiac.

Inainte de a merge la culcare, mai potrivit ar fi o practica blanda, lenta, Hatha Yoga sau Yin Yoga, tehnici de respiratie sau meditatia.

Categoric, Yoga Nidra este de departe cea mai indicata pentru a asigura un somn bun si de calitate.

Posturi Yoga de practicat inainte de culcare

Toate posturile recomandate pentru practica de dinainte de somn, ar trebui sa relaxeze si sa ne indemne spre somn. Cateva posturi sugerate de majoritatea instructorilor de yoga experimentati:

  • Sfinxul. Asezati pe saltea cu fata in jos, se ridica trunchiul si se sprijina pe antebrate. Coatele se mentin aliniate sub umeri, palmele se lipesc de podea. Privirea se mentine orientata catre degetele mainilor, pentru a nu stresa cervicala. 3 minute d epractica sunt suficiente pentru a extinde coloana intr-un mod placut si pentru a detensiona musculatura.
  • Fluturele culcat (supta baddha konasana). Corpul este asezat pe spate, in timp ce talpile sunt aduse catre bazin si se lipesc una de cealalta, in timp ce genunchii cad in laterale. In cazul in care apar dureri in articulatia soldului, se pot aseza perne sub fiecare genunchi pentru sprijin. Bratele se pot aseza pe langa corp sau se pot duce dincolo de cap.
  • Picioarele pe perete. Stand foarte mult timp la birou si asezati sau in picioare, inversarea circulatiei sanguine si eliberarea presiunii din picioare este binevenita. Asezand corpul pe spate, se ridica picioarele pe perete, formand astfel litera L. Se poate aseza o perna sub bazin, iar bratele pot fi plasate fie langa corp, fie alungite dincolod e cap.
  • Postura de relaxare (savasana). Este postura clasica cu care se incheie sesiunile de yoga. Este pozitia culcat pe spate si bratele pe langa corp, cu palmele in sus. Se poate aseza un rulou sau o perna sub genunchi, pentru a elibera tensiunile din lombara.

O idee utila:

Dormitorul sa fie pastrat ca si spatiu pentru dormit, aerisit, curat si racoros (ideal 18-20 grade Celsius).

O colectie de tehnici de relaxare, practici posturale si meditatie in acest curs special conceput pentru eliminarea insomniei si a stresului. Click aici

Scrie parerea ta

Adresa de email nu va fi publica. Campurile obligatorii sunt marcate*

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}