Subiect delicat cu atatea curente și opinii, dieta yoghinului are la baza cateva principii simple pentru echilibru și mai ales pentru suportul evolutiei.

Desigur, pot exista opinii pro și contra și sa rămânem la nesfârșit in dispute de genul „Ba eu stiu mai bine”.
Regula de baza este sa nu manânci foarte mult, sau cu alte cuvinte, sa nu trăiești pentru a mânca, ci invers.

Pentru cei care aspiră să se purifice foarte bine și să își pregătească Susumna Nadi pentru zborul lui Kundalini, se recomandă mâncarea fiartă, in special carbohidrati, care nu consumă multă căldură pentru digestie.

  • Lintea, orezul, hrisca, ovazul, cartofii, sunt excelente, in timp ce, proteinele și mâncarea grasă sunt de evitat, sau menținute la minimul posibil. Carbohidratii susțin activitatea ficatului și nu pun povară pe el pentru procesare.
  • Fructele si legumele crude pot fi mancate, dar nu constituie baza.
  • Laptele de vaca este un aliment bun pentru cei care stau in posturi inverse, in special Sirsasana.
  • Condimente care nu trebuie sa lipsească in dieta yoghina și care ajuta digestia:  Coriandru, turmeric, cardamon, cuisoare, anason, seminte de muștar, scorțișoară, piper negru, piper verde și cayenne.

Sper sa iti fie de folos aceste informatii!

Namaste

Dana Tupa

 

Write a comment:

*

Your email address will not be published.

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.

© 2021 Purna - Yoga | Toate drepturile rezervate
Dezvoltat de Centrul UPGRADE

Follow us: